Thursday, June 1, 2017

Hikmah Hilang Laptop

Dah 5 bulan laptop pergi...
Terkadang-kadang malam aku menangis menyesal dan tertanya-tanya balik takdir Tuhan kenapa laptop tu hilang
Bermacam-macam dalam laptop tu yang meneruskan hidup aku, dan aku mampu buat dan pergi lebih jauh daripada sekarang; aku percaya
Tadi aku terasa sungguh sedih dengan kehilangan laptop,

Ramadhan..
Tiba-tiba terdetik, "Nampaknya aku telah meletakkan hidup aku dalam laptop, material dunia."
wow, astaghfirullah al azim. Nasib baik syarat masuk syurga bukan kena ada laptop T_T

Iyalah, kalau ada laptop tu sekarang, mungkin aku tak mampu juga fokus terhadap apa aku sekarang ini
boleh jadi aku leka dengan kehebatan laptop aku tu (isi laptop, bukan harga).
Tuhan pun tahu, aku nak buat itu lah ini lah, nak buat video, edit video, nak edit gambar,.. yang separuh jalan tu.... gambar UK, gambar....
...
...
..
.
kfine tak boleh move on lagi. T______________________________________________T

HAJAR! mulakan lah nafas baru !
Abaikan lah yang terjadi.
Kita buat content baru, buku baru, laptop baru !

No no no.. don't repeat what you have done to your previous laptop to this new one.
no no

Re-build you in a new you

All this time you sense a new purpose in your life
you have changed your perspective

so, now you're gonna change the things around you 
it's okay
it's time to change
Allah's call
gotta pick that up

Ayahanda kan pesan: Carilah yang ada, bukan yang tak ada .

No comments:

Post a Comment

karya kak jah