Sunday, February 28, 2016

Wacana Ekstrimisme

"Pertembungan antara golongan agama kadang-kadang bukan bersifat agama, tapi bersifat pertarungan pengaruh.
Kerana wajah agama sama seperti politik"
"Dalam agama, kita tidak disuruh untuk mewujudkan Islam yang seragam."
"Khilaf bukan masalah, tapi masalahnya adalah kegagalan dalam mengurus perbezaan pendapat."
Raikan, kerana perbezaan ini lah Islam telah mempunyai khazanah yang banyak.
One word: Indah.
Inilah program cakna minda yang tidak mensia-siakan masa dua jam.



Walaupun ada yang kata akhlak depa tak baguih, dan aku pun memang tak ada lah suka sangat sikap Amin Idris perli-perli lagu tu, tapi bukan kerja aku lah nak sebok sangat pasal benda tu. Manusia tak sempurna en, lantak lah depa dengan Tuhan le.
Sebab kerja aku tengok pengisian video ni ja , sangat power. Lagi banyak aku dapat daripada nak tengok keburukan depa.

No comments:

Post a Comment

karya kak jah