Sunday, August 26, 2012

Encyclopedia about MYSELF



When people asking you :
"Please describe yourself"


hanya perhiasan semata-mata 

can you? its hard isn't in detail ?

kita semua yakin! bahawasanya : AKU KENAL SIAPA DIRI AKU LEBIH DARIPADA ORANG LAIN!
or..
No one knows better than themselves..

banyak bile aku tengok pesbuk orang ke.. blogger ke..
kan ade "About Me" , "Biography"
mesti mcm describe berbunyi : [CONTOH k]

-Saya seorang peramah. Add lah saya. Saya tak kesah.
tapi : dalam timeline pesbuk "aku benci kau! aku nak unfriend kau!" CONTOH~

-Saya seorang perempuan yang tabah! penyabar.
tapi: dalam wall pesbuk dia, "banyaknye assignment! T_____T arghh!"

-I am extraordinary girl.
tapi : tengok blog.. bese je ==' mcm orang2 lain

-I love cookies.
tapi : takde la pulak dia selalu makan cookies yg nampak sgt addicted to one thing only.

-Allah Tuhanku. Dia lah penenang hati ku.
tapi : this is my BF :3 his my everything :3333 sweet kan kan?
____________________________________________________________________________

i mean, manusia berubah-ubah.
after we found a quote, someone who was inspiring, teguran kawan2 or family.. we change. but just a short period of time =.=
we must to change better and better.

well yeah, time kite tengah tulis About Me tu, itulah diri kita time tu je a..
tapi bila tiba masanya menghadapi perkara sebenar in realiti,
kau asek post sume masalah dalam pesbuk begitu acap kalinya lebih banyak berbanding kau FACE the problem
takde plak kau setabah dalam About Me.. :/

well actually, who knows better about ourselves? 
guess who?

PARENTS.


cause they born us, they have seen us grown up, what we like to play with, what we like to do
i mean, if you talk about carrier or what course of degree you are suit with,your interest, parents know better.
but, if parents jenis paksa2 nak anak jadi Dr. or Ir. yang gah-gah tu len cer a..



bak kate ayah saya,
"nak kenal seseorang tu , duduk sebumbung sehari dua baru kau tahu perangai sebenar dia.."


malas bangun subuh ke, alim sebenar ke tak ke,.

Finally, here it is..
Dont terlalu stick to the 'unique' thing that you think you had created from you inner side, or you are born in that way ==' 

ohhh aku dihidupkan dengan coklat!!!! warrghhh aku suke gile coklat!!
aku suke gile spongebob!!!aaaaaaaaaaaa!!!!
padahal kan,
YOU CAN CONTROL YOURSELF. you can be moderate actually.
kite je saje suke lebih333 bia nampak ler addicted tu, nampak ler kite ni gile2... or so-call Extraordinary tu.

awak nak ke lelaki cintakan awak sebab, awak dengan dia punya minat yg same je.'suka spongebob' =='

siyes do aku memang suke gile spongebob sbb lawak budu dy hahahahahah
sampai DP pn letak muke spongebob lah
iyerr aku...
sampai jd camni hah


memang aku adore gile ngan spongebob.. dulu lah dulu...
pastu perasaan tu sekejap je pdhal. bhahaha
boleh je control senany =='

alah kome pn bole control gak senany..
takyah a "tak tak. aku memang suke gile spongebob hhehehehehe ehek" 

takyah nak cuba menTaksubkan diri.
hah! same lah cam K-POP tu.
jangan Taksub weh.
ade orang kate kan, yakjuj makjuj tu ade kluar bahagian korea au, ntah2 dorang2 tu a bendenye.. hhah
jgn taksub weh.. siyes melalaikan, muzik2nya.... Astaghfirullah al azim. minta dijauhkan lah ye.

ok. berbalik kepada jalan yang lurus,

YOU DONT KNOW WHO YOU ARE.
but you know which is sin or reward, which is better or worst,
which doing something can get Allah's bless or not. :]
come on, especially 18s we know.

bukankah, ISLAM is the way of LIFE. follow, we already guided by Allah with Quran and Sunnah by Rasulullah SAW.

Perempuan yang kaya + liar Nampak macam strong, actually they are COWARD walhal they know they CAN change. 

jangan salahkan ibubapa tak ajar kau camtu,
biar dosa mereka dengan Allah tentang hal itu,
tapi bende2 baik dan buruk kau tahu sebenarnya,
kau hanya tambahkan lagi dosa mereka kepada Allah.
sayang seribu kali sayang andai kau boleh berubah,
pasti kau dapat bantu parents kau sekali berusaha menuju ke syurgaNya.

k'mon, lets CREATE our life in the way of ISLAM.
not finding who we are in this life.

Anda mampu mengubahnya.
Msia boleh. hahah

KAKJAH

No comments:

Post a Comment

karya kak jah