Tuesday, February 7, 2012

Fesyen URAT wanita

URAT wanita? 
hiheee~  Aurat wanita :D

ceith! Aurat? sape nk bace weh. mcm tak tahu je! 'pffffffffffffttttttttttttttttttttt' dan wat so ever.



der, pena dgr tak bukak aurat sampai nampak urat? eww.. taff ny makcik ni <3 muahh haha


________________________________________________________________
DI SINI KITA MULAKAN DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG.
Bismillah..



See! Allah Maha Penyayang!
kalau Allah tak sayang kite, tak perlu le kawalan keselamatan tentang aurat. 

tp dalam kepala kite, ini bukan kawalan! ini sekatan! ah! itu tak boleh, ini tak boleh. cerewet! 
well, that BARATian yg membuatkan kamu rasa susah walhal sebenony Islam itu mudah. 
sebabkan kite tgk zaman skrg kite ni pakai camni camni, bile rujuk dlm Islam kembali, alaaaaaaaaaaaaaaa tak bole pulakkkkkkkkkk  xOOO


saya.... nk post ni.... bukan ape. kesian.
kesian sy tgk kawan2 ak kene kutuk ngan bdak laki. cam dipermain-mainkan gitu. 
aish tak sedap hati nih .hahaha
anyway, memey tak bole dinafikan, mmg salah wanita. ouch.


betul ape,
Kalau wanita yang berpakaian menutup aurat, mesti tak kene kacau ngan lelaki sebab menghormati maruahnya.

Kalau wanita yang berpakaian seksi mahupun attractive, mesti kene kacau weet weet ngan lelaki sbb tak hormat [maruah] wanita tersebut.
ye dak?
[hasil perbincangan ngan kawan2]


jom ubahPAKAIAN AKHIR ZAMAN ! < menimbulkan fitnah dajjal
tak abes2 ngan dajjal ai nih ==' 


Mari ubah perspektif yg dianggap
'BETUL LA NI!!' ....kepada.. 'A'a la... ni baru la betul' ;D


1. saya pernah ditanya, bole pakai handsocks hitam? tak nampak, tutup.
enden sy jwb je, tak bole sbb awak BALUT aurat bukan tutup aurat.. hewhewhew haa. ok bwh ni lebih jelas ;)




2. Eww! pakai tudung enden legging? sangat tak sesuai dan menyedihkan T__T' apakah! legging mahupun Jeans. kan



eh, kalau tak silap ade satu statement yg mengatakan,
Perempuan jangan bercekak pinggang. 

betul tak? pd sy betul jgak, sebab mcm tgh posing kuros huahuahua 
tak tahu tak tahu 



3. Makcik! T__T" haiyoooo [tak tahu nk ckp ape]

uishhh nih. tak yah beli kain jarang tu pn takpe! tak paham sy, ape yg lawanye lahhhh
beseny nampak makcik2 yg pakai camni kan.. sy la sy..... --'


4. ni keje kat mane nih. 



5. yang paling kommmmmmmmon [common] . 
Tanda2 nak kiamat -SyahirahRazak<3-

bunggul unta. oh bughuk beno..


6. o ini sy dpt dr Saidin Hj. Md. Hasnam

TQ wak!



Ayah kate mcm baju berenang


haha, ini kelakar dlm tb --'

ayah saya gelak ==' k. 


selain bercita2 menjadi seorang isteri seperti Siti Khadijah R.A dan Aisyah R.A  <3 serta pasang cita2 menjadi Food Nutritionist yg bergaya xP
Saya bercita2 jugak nak bukak butik Muslimah sendiri. huahuahua.
heee. Butik Muslimah! -Bukan sekadar butik- mmmm tak sesuaik..
tak pun -Butik Kak Jah!- Bukan sebarang butik muslimah- haheee~
papejelah ==' 


++, org slalu ckp
pakaian camni : 



Jubah2 la kan. peberet <3
org slalu kate 
"Hanya sesuai utk gi majlis dinner mkn malam ke.. gi rumah org. "
"asl ko? nk gi BERAYA ek?" 



bile ak pakai mcm ni pn, rse malu dan TERASA! jugak sbb member ckp camtu. nk g beraya =='
tp tak pe la, at least baju kurung pn ok ape ;D 
baju kurung pn baju kurung.


enden bdak asrama pulak kate
"Haha baju prep!" =='



haha. suke ati awak lah

++, Baju kurung ni kan, rekaan para Ulamak yg dtg malaysia tau. 

tp, dsbbkan designer skrg ubah2 
baju kurung + moden la..
baju kurung + pahang la.. sabah la.. hahaa
saya tak tahu =='


itu la yg mencacatkan baju kurung asal. isk isk isk.




JUBAH MAHAL LA!
ye lewww mane dak nye. batu2 , manik2 tu yg memahalkan ==' dah tu, kat atas dada pulak tu. mane idaknye org mesti nk pakai tudung pendek2 so that, nampak le batu2 ai tu.. mahal tau batu ni yu... haha. auntie
anyway, biar mahal demi maruah yang begitu berharga. <3










Lihat. semua kat part leher =='
enden ketat kan pulak kat perot. haha!
tak besh.

mata tetap nk jugak kate..
"EE lawanyewww!'

tp hati sy nak kate 
"Nak pakai time kawen nnti lah hahee~"
==' same je. nk buat sendiri lah utk kawen haha











thts y sy nk jadik designer sampingan! huahuahua. jubah sy tak mahal. mcm budak atas td tu. loose murah. awak nk batu jugak sy letak kat bawah2 hha. nk rse eksklusip sket, tak nak elegen mengerlip2 sgt, sy letak satu batu je kat bwh. haha. nnti nnti. idea da banyak pulak nih =='






Sabda Rasulullah s.a.w. :
Akan datang umatku di akhir zaman terdiri dari kaum wanita yang mana mereka itu berpakaian dalam keadaan telanjang, di atas kepala mereka berbonggol-bonggol seperti belakang unta. Mereka ini dilaknat oleh Allah dan tidak masuk mereka itu ke dalam syurga, serta tidak dapat menghidu baunya. dan Sesungguhnya wangian syurga itu di dapati jarak perjalanan lima puluh ribu tahun perjalanan.” (sahih Bukhari)



Ya Allah, selamatkanlah kami peliharalah kami daripada terjerumus ke dalam fenomena akhir zaman ini.
Biarlah kami dipandang buruk oleh mata-mata hambaMu ya Allah, asalkan kami dipandang cantik di mataMu ya Rabbi.



KUATKAN IMAN, TEGUHKAN AQIDAH, TABAHKAN HATI. <3


++



BIAR ORANG MENGATA KITA BERPAKAIAN
KETINGGALAN ZAMANJANGAN KITA BERPAKAIAN

AKHIR ZAMAN
Tatapan tambahan:



















KAKJAH
released

4 comments:

  1. nice entry =) its the truth about aurat nowadays kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ. itu la pasal . :D
      Semoga kita tak tergolong ciri2 umat akhir zaman! amin.

      Delete
  2. arghhhh! really love this entry. nak share boleh takk ?

    ReplyDelete

karya kak jah