Monday, August 29, 2011

Couple? say : Sorry + Thanks!

Jika sebelum ni , ak kate.. 
"Ko nk kapel, kapel lah.. jgn over sgt."
apabila ade org cuak dpn ak nk citer psl kapel. sbb ak badar. ====,===="
SO LAME

tp, lepas blajar drpd sini > INI!

OK! ak nyesal plak kate BOLEHH .. 
sebab!

#1 : berdosa.
"alaaa... bese la tuuu.. -,-  "
hello~ the bigger the sinsss, the more chances to go to the hell! tahniah~ aterr kome da tau berdosa, pastu biasa2 kan tak ke lg besau tu?

#2 : Hilang nikmat! x(
"aik??? asal camtu lak. kapel b4 kawen a paleng nikmat. ye dak?"
oh tidak. mmg yes, ramai kate, kapel sblm kawennn .. kite kena kenal hati budi. nnti x kenal lps kawen x syiokk.. -,-  Lets think about it! First, org tu must be berpura-pura la kan? berbaik2, gedik2, comel2.. tgk2 da kawen.. jgn sampai - "camni ghupenye bini ak =.=" da nyesal. x ke hipokrit cinta itu ketika sdg bercinta?

"laa.. da tu bercinta lepas kawen x nyesal ke?"
tidak! sebab ini lah yg dituntut dalam islam? mgkin kite rse rugi... but hey, xkan islam x bg yg terbaik untuk hambaNya. lg satu, perempuan akan sedaya upaya utk berubah utk lelaki yg telah menikahinya. mybe as tanda TQ.ye dak. sebenany, cinta selepas kahwin lah Nikmat yg sebenony. dah kawen, ape ko nk bt kat bini ko , buatlah. HHA!. wanita itu insyallah dy pn akan bole blaja berubah kepada yg lebih baik dgn keredhaan Allah. tp, kalu ko da kate, "kitorg brcinta skrg n Plan utk mase depan demi kebahagiaan" for wat reason if Allah x redha? bahagia jugak ke nnti kalau Allah x redha?

if ya say "kitorg kapel kenal2 je, xde la smpai nk dekat2 touchy2.. ke hape ke. lepak ah"
ya, mybe ko x tergolong dlm org berzina, tp Menghampiri ZIna. lame2 zina la jugak tuu.. 
Kan Islam dah seru, JANGAN SESEKALI KAMU MENDEKATI ZINA. 
mgkin kite rse ," safe,.. alaa jarak ak ngan dy selamat lagi ni. x kan zina dah kot. " tp, kite mendekati zina laa

"Eh, ko ny title mcm penah ade org mintak kapel. ade ke?"
errrr.... =.= xde. :P 

tp, as a warning n guideline la kan. agar ak x terjebak ke dunia maksiat skrg dan akan datang. Insyallah.

So, I decided, to not LOVING Before Marriage. :D 

"Ya Allah lindungilah ak drpd maksiat dan zina."
Amin.
"Maka, kurniakan lah ak jodoh yang baik dan soleh."
Amin.


okeng. ak rse ak x bg detail la psl ape yg ak nk ckp ni. bnyk lg yg terpendam nih.
sbb sume ny dah tertulis dlm link given. Please Check it out, get more info n more REASONABLE Reason why Loving after marriage is more worthful than before marriage.

Just admit it, agree with it. dont be such an EEEEGO. :P be a think-er!




THANKS!



HAJAR

Sunday, August 21, 2011

Farm to Fridge. Who knows?



Sesungguhnya, Islam itu sempurna.
Sudah di Tunjuk Ajar cara nk hidup ni. 
Beli lah Produk makanan Tempatan . 
ak, decide xnk g luar negara, well yes, may be education dorg good, but kalau ak makan bende2 camtu, education ak la yg x good ny.
lgpn, ilmu tu ade di mana2 saje~ kan kan kan?

but, when i think about it again n again,
i should go to oversea, uji iman.
kita tak tahu iman kita tahap mane.
"taknak a. takut a. aku tau aku tak kuat."
belum diuji ape2 lagi da ngate bgitu =='

cabar lah diri anda :DDD
dan saya nk g oversea gak! Pengalaman!!
be a vegetarian for sure kott haha
Now i realised!
KAKJAH